суботу, 25 травня 2019 р.

Два нариси про щастя



У мене, здавалось, почала розвиватись депресія: все виглядало безнадійним і чорним... Не хотілось жити, не було сил ні на що, а проблеми лізли з усіх дір і обступали, обступали...

 А в п'ятницю після роботи я лікувала зуб. Коли під'їхала додому, зуб під новою пломбою почав раптово  боліти так, що мені аж сльози виступили. Голова просто розколювалась, перед очима попливли чорні кола, боліла навіть шия і вухо... Я знайшла в сумочці ібупром, випила і розвернулась в напрямку стоматолога. Я їхала назад з такою швидкістю, з якою ще не їздила ніколи. Коли була вже на парковці біля кабінету - була готова навіть дати відрубати голову, аби лиш перестало так жахливо боліти.  Хвала Богу, лікар прийняла мене знову без черги, дала гіпердозу знеболювання, щось там бурувала, длубала, і нарешті відпустила мене додому. Я не відчувала половини тіла, але боліти - не боліло.




А вранці в суботу, коли голова перестала бути дерев'яною, я раптом відчула, що таке щастя. Нічого не боліло і не розривало мозку. Просто було добре і комфортно. І раптом я згадала, що нині субота, а це значить, не треба вставати на роботу. А ще - що за вікном кінець травня, що скоро літо. Що в мене хороша родина. Хороша робота. А скоро - відпустка... І що для щастя треба було так небагато - щоб нічого не боліло! І оте "небоління" повернуло мені  щастя і спокій, які я загубила вже дуже давно...

А боліти може не лише тіло. Боліти може почуття безпеки, зламана самооцінка, дефіцит кохання і прийняття, тривога і страх, безрадність, відчуття втрати, образи та ще цілий спектр сіро-чорно-коричневих емоцій в нашій психіці...  І цей біль вже не знімеш у лікаря. Лікар від такого болю - то ми самі. Найперш треба намагатися позбутися причини болю. Дуже, дуже, дуже постаратись, щоб ніхто не принижував, щоб не було чого боятись, щоб було безпечно і т.д. А, якщо це справді неможливо - прийняти обставини і забути... Наприклад, змиритись із втратою. Пояснити собі страх, відпустити образу...

Сьогодні мені приснився епізод з дитинства: я заглядаю в вікно моєї хати, а там - і мама, і тато. Такі молоді, красиві, щось роблять на кухні... І я заспокоююсь: тато живий, мама здорова. І отже, похорон тата, хвороби мами - то все мені лише снилось... І все чудово, нічого не болить і нічого я не втратила, і можна жити, і попереду - радість... І з отим відчуттям щастя я прокинулась в неділю. І, хоча я знаю, що тата немає з нами вже більше двох років, а мама хворіє і не може звикнути жити без тата, а в моєму домі живуть вже чергові квартиранти, та все ж мені добре... Я  знаю, що отой спогад, той погляд у вікно кухні багато років тому - він був відбитий у моєму мозку для того, щоб колись підняти мене з депресії і відчаю...

Бажаю вам щастя, усім, хто його втратив. Або відчуває, що втрачає. Або хто ніколи ще не був щасливим. Усім. Бо воно є, заховалось десь в закутках наших нейронів, укрилось в спогадах і мріях, чекає....Чекає на вас! 

Немає коментарів:

Дописати коментар

comments powered by HyperComments

Кавова лекція не про каву

Один університетський професор перед випускним запросив студентів до себе додому на каву. Студентів прийшло добрячий гурт, а чашок в квар...